laatste weekje voor onze vakantie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Duifhuizen - WaarBenJij.nu laatste weekje voor onze vakantie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Duifhuizen - WaarBenJij.nu

laatste weekje voor onze vakantie

Blijf op de hoogte en volg Lisa

22 April 2019 | Curaçao, Curaçao

Ik zal weer even mijn ervaringen van deze week vertellen.. ten eerste besef ik niet dat ik alweer aan mijn 4e week begonnen ben voor ik het weet ben ik weer thuis en moet ik weer naar school.. maar daar gaan we natuurlijk nog even niet over nadenken. Ik vertelde in mijn vorige blog dat ik zaterdag 13 april met schildpadden zou gaan zwemmen! En ja hoor IK HEB GEWOON MET SCHILDPADDEN GEZWOMMEN!! Het was echt zo ontzettend vet. Ik zal een aantal foto’s toevoegen bij deze blog. Lynn en ik hadden de Gopro meegenomen waarmee we onderwater konden filmen en foto’s konden maken. Het was aan het begin best eng, ze zwemmen gewoon onder je door en langs je. ze zijn echt totaal niet bang van je. Dit was al een goed begin, Lynn en ik willen hier op dit eiland heel graag ons duikbrevet halen. Het snorkelen vond ik al moeilijk laat staan het duiken met flessen haha, maar we gaan het zien. Duiken lijkt mij echt een super ervaring maar het idee dat je zo diep zit.. ik moet me er nog even overheen zetten. Wat ook nog op ons lijstje staat is zwemmen met dolfijnen. Dat willen we volgendeweek gaan doen. We hebben aanstaande vrijdag 10 dagen vakantie waarin we een aantal dingen willen gaan doen zoals: klein Curacao bezoeken met een catamaran, stranden bezoeken en zeker te weten met dolfijnen zwemmen en niet te vergeten koningsdag dik vieren!!
Zaterdag 14 april hebben wij niet zoveel gedaan. We hebben lekker uitgeslapen, onze bedden verschoond en lekker relaxt een filmpje gekeken. We zijn op tijd naar bed gegaan want de volgende dag moesten we weer vroeg op.
Maandag 15 april was weer een lange dag ( nouja lang, volgensmij hebben wij niet zoveel te klagen met maar 2 dagen tot 6 uur in de week) ik heb in de ochtend bij de bazin geassisteerd net zoals de andere dagen. Lynn en ik staan om de beurt bij de bazin, de ene dag Lynn en de andere dag sta ik er. In de middag is de bazin er nooit dus toen heb ik geassisteerd bij de Nederlandse tandarts. Deze middag ging zo ontzettend langzaam. De patienten hier zijn erg makkelijk in hun afspraken. Ze komen gewoon niet opdagen zonder zich af te melden. Tuurlijk dit gebeurt in Nederland ook maar hier gebeurt het wel zo`n 5 keer op een dag en dat is gewoon normaal. In Nederland krijgen ze meestal de eerste keer een waarschuwing en daarna is het een boete als je je niet afmeld. Hier doen ze daar niet moeilijk over dus de patienten worden ook steeds makkelijker. We hadden in de middag zo`n 7 patienten in de agenda staan en ik heb er 3 gezien de andere 4 zijn niet op komen dagen. Gelukkig waren we om half 6 klaar. S avonds hebben we even gesport haha. Dat is hier ook zeker nodig, in die weekenden al die alcohol slaat wel aan als we verder niet zoveel doen. Ik wil natuurlijk wel dat ze me nog herkennen als ik terug kom.
Dinsdag 16 april was een relaxt dagje. In ochtend heb ik geassisteerd bij de tandarts die uit venezuela komt. We hebben heel de ochtend vullingen gedaan en 1 pijnklacht. Die man ging zo wat door de grond zoveel pijn. In de middag heb ik bij de ortho geholpen met het vervangen van draden, elastieken en brackets vastzetten.
Woensdag 17 april was een kort dagje van 4 uurtjes. De ochtend ging vrij snel. In de middag heb ik mijn nagels laten doen. Een mooie kleur rood! Het is heerlijk dat je hij in de gezondheidszorg gewoon nagellak en acryl nagels mag. In Nederland is het in de meeste praktijken echt niet toegestaan. In de avond zijn we naar een strandfeestje geweest op cabana.
Donderdag 18 was de dag voor onze 10 daagse vakantie. Die 4 uurtjes waren niks. In de middag hebben wij lekker geslapen want we waren echt verrot van de avond ervoor. In de avond landen de ouders van Lynn hier op curaçao. We waren een beetje laat van huis vertrokken om ze op te halen. Dus ik ben met mijn Antilliaanse rijstijl als een gek naar het vliegveld gereden. Ze waren er nog gelukkig. Verder in de avond hebben wij een drankje gedronken op het strand met de ouders van Lynn en hebben wij ze veel vertelt over het eiland. Na een tijd hier op dit eiland te leven weet je hier wel het 1 en ander van.
Vrijdag 19 april was de eerste dag van onze vakantie. We hebben lekker uitgeslapen en zijn daarna vertrokken naar Lynn haar ouders voor een heerlijke dag strand. We zijn deze dag echt enorm verkleurd. In de avond hadden we een feestje en dat heette nachtwerk tijdmachine. Dat was een feestje met allemaal oude nummers. Het was echt enorm tof. We waren wel erg laat thuis!
Zaterdag 20 april zijn we in de ochtend naar het strand gegaan om een reservering te maken voor het zwemmen met de dolfijnen. We kregen korting omdat we hier stage lopen op dit eiland. We moesten al onze papieren van stage laten zien. Vrijdag 26 april om 2 uur gaat het eindelijk gebeuren!! Deze dag hebben de ouders van Lynn ook de reservering gemaakt voor klein Curacao! Daar gaan we woensdag 24 april heen met een catamaran. In de middag zijn we naar jan thiel beach geweest. Een leuk toeristisch strand. In de avond zijn we een drankje wezen doen op het strand.
Zondag 21 april zijn we vroeg op stap gegaan. We zijn met de ouders van Lynn naar een aantal stranden gegaan. We zijn naar playa grandi met de schildpadjes geweest. Porto marie met de leuke varkentjes en naar de grote knip! De grote knip is echt een geweldig strand. Een super wit strand met enorm helder water.
Ik zal jullie volgendeweek vertellen hoe de vakantie was! Dan kan ik vertellen hoe gaaf het zwemmen met dolfijnen was en hoe mooi klein Curacao is.
Tot volgendeweeek ; )
Ayo,



  • 22 April 2019 - 17:00

    Marja:

    Weer een hele leuke blog Lisa. Geniet van jullie vakantie

  • 14 Mei 2019 - 18:12

    Nina Langenberg:

    wat een mooie verhalen en wat heb je het naar je zin.
    super hoor.
    geniet nog van je vrije dagen en tot snel

    Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2019

Laatste Blog..

30 April 2019

Onze vakantie

22 April 2019

laatste weekje voor onze vakantie

12 April 2019

3e week alweer..

03 April 2019

De tijd vliegt..
Lisa

Actief sinds 11 Feb. 2019
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 2714

Voorgaande reizen:

11 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: