Onze vakantie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Duifhuizen - WaarBenJij.nu Onze vakantie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Lisa Duifhuizen - WaarBenJij.nu

Onze vakantie

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 April 2019 | Curaçao, Curaçao

Nu gaan de verhalen komen van onze vakantie..
In de vorige blog heb ik de eerste 2 dagen al beschreven die waren nog vrij rustig.

Maandag 22 april, normaal lopen wij stage op deze dag maar nu konden we heerlijk uitslapen. We hebben uitgeslapen tot ongeveer 10 uur en rond 11 uur zijn we gaan lunchen bij de visserij met de ouders van Lynn en Patricia en Henk( dit zijn de mensen waar wij slapen) het was echt onwijs gezellig en een leuk begin van de vakantie. We hebben na de visserij een rondleiding gekregen van Patricia, we hebben de leuke plekjes van Curaçao gezien die je normaal niet ziet als toerist. Toeristen weten deze plekjes niet te vinden, hiervoor moet je echt op het eiland wonen. In de avond zijn we lekker een ijsje wezen eten bij een super lekkere ijssalon.

Dinsdag 23 april, we zijn om 8 uur uit bed gegaan om Dushi( de hond van Patricia en Henk)uit te laten. Dit was echt een ramp, ik had mijn roze Adidas slippers aan en we moesten door modder en bos. Ik voelde me zo goor en dit is ook zeker niets voor mij. Ik zat volledig onder de modder ; (. Na dat we Dushi hadden uitgelaten zijn we naar een strandje geweest waar Lynn en ik nog nooit eerder waren geweest, het heette Kokos. We hebben aan het strand geluncht en hebben daarna heerlijk een paar uurtjes aan het strand gelegen. We zijn die paar uurtjes ook nog lekker even verband helaas maarja alles wat rood is wordt bruin zeggen we dan maar he : )
Woensdag 24 april, we moesten deze dag erg vroeg uit bed maar dat was het zeker waard. We werden om half 8 opgehaald door de ouders van Lynn. We werden op Jan thiel beach opgehaald door een catamaran die ons naar klein Curaçao bracht. We zaten met zo`n 50 mensen op die boot en die moesten ook allemaal naar klein Curaçao. Het was ongeveer 2 uurtjes varen en vanaf de boot hebben we Bonaire zien liggen. Dit was zo ontzettend gaaf! Lynn en ik hebben ook voorop op de boot gezeten waardoor je via netten de zee in kon kijken. Je zat op een net dus je werd ook lekker zeiknat. Op de boot was een open bar dus je kon drinken wat je wilde, dit was ook zeker geen straf toen we aankwamen moesten we zelf naar het strandje zwemmen en de bemanning bracht je tassen in een bootje naar het strand. Klein Curaçao is een klein eilandje wat super wit zand heeft en onwijs helder blauw water, ook zwemmen hier een hoop schildpadden. Je hebt op dit eiland niet veel te doen. Het is onbewoond en je moet er echt heen gaan voor je rust, snorkelen en om lekker te zonnen op het strand. Om 12 uur ging er een bel van de boot, dit betekende dat de barbeque klaar was en dat je naar de boot moest zwemmen. We hadden lekker gegeten en gedronken en toen zijn we terug gezwommen naar het strandje. Lynn en ik hebben daar een paar foto`s gemaakt en we gingen om 3 uur weer terug naar het eiland. Onderweg zwommen en sprongen er dolfijnen met ons mee naast de boot dit was echt tof om te zien. We kwamen rond 5 uur half 6 weer terug op jan thiel beach. Thuis hadden we lekker gedoucht( toen pas zagen we hoe erg we verkleurd waren deze dag) en ons klaar gemaakt om een avondje gezellig drankjes en dansjes te doen op cabana! Het was een geweldige dag maar wel echt een dag waar je heel moe van werd.

Donderdag 25 april, deze dag heb ik lekker uitgeslapen en zijn we even naar Willemstad gereden. Ik heb met Lynn een leuke Curaçao trui gekocht die we lekker de terug reis aan kunnen. Een leuk aandenken aan dit GEWELDIGE eiland. Deze dag ging vrij snel voorbij en we lagen ook weer vroeg op bed want we wisten dat vrijdag een lange dag ging worden..

Vrijdag 26 april, Op deze dag kwam echt mijn droom uit. Lynn en ik hebben deze dag met dolfijnen gezwommen. Dit was echt een onwijs gave ervaring die we zeker nooit zullen vergeten. Ik zal bij de blog foto`s toevoegen. We hadden de afspraak om 2 uur. Eerst werd er met een filmpje laten zien wat het precies voor beesten zijn en hoe ze getraind worden daarna kregen we een PowerPoint te zien met dingen die je absoluut niet mag doen. Ohja voor dit alles moesten we een formulier ondertekenen dat dit allemaal op eigen risico is en welke risico`s er kunnen zijn, zoals een hoofdletsel en ga zo maar even door. Gelukkig was dit allemaal niet van toepassing en is het allemaal goed gekomen toen de PowerPoint klaar was moesten we flippers passen en werden we daarna in groepjes verdeeld.
Wij zaten bij twee jongere meiden, hun waren hier op vakantie. Wij hadden twee dolfijnen, het was een moeder en dochter. We moesten het water in en Lynn ging als eerst daarna volgde ik. Het was best een beetje spannend en moeilijk om met die flippers te zwemmen. Een dolfijnen trainster vertelde wat we allemaal moesten doen. Ik moest mijn hand strekken en de dolfijn kwam naar me toe dat moment was best een beetje spannend haha toen hij naast me zwom moest ik mijn rechter hand schuin naar mijn linker schouder doen en toen kreeg ik een kus van de dolfijn, het voelde echt zo raar! Lynn en ik moesten ook naast de dolfijn zwemmen maar wij hadden het kind dus dat werkte niet echt, of het nou aan ons lag ik heb werkelijk geen idee hahaha. We hebben wel hard gelachen. We hebben ook aan aantal kunstjes gedaan samen met de dolfijnen zoals zwaaien en het piece teken. We mochten hierna nog een kunstje alleen doen, we mochten kiezen uit: rondje draaien met de dolfijnen, spetteren, zwaaien of op de rug liggen. Ik had spetteren en dat was echt super grappig. Ik moest allebei mijn handen strekken en ze kwamen beide met hun neus tegen mijn handen aan daarna moest ik hun nat spetteren en hun spetterde mij nat.
We hebben zo`n 40 minuten met die dolfijnen gezwommen en dit is zeker iets wat ik vaker zou willen doen, tijdens het zwemmen heeft een fotograaf ook allemaal foto`s gemaakt.
Deze middag was super!! in de avond hadden we uiteraard koningsnacht die hebben wij natuurlijk net zoals in Nederland erg leuk gevierd alleen dan op het strand. We hadden een feestje wat Wet & Willem heette normaal is het op vrijdag Wet en Wild. We hebben het deze avond niet super laat gemaakt want we wisten dat de zaterdag nog zou komen..

Zaterdag 27 april zijn we vroeg op stap gegaan door heel de stad was een braderie en overal waren leuke dingen. We hebben een aantal mensen leren kennen hier waaronder een paar van de landmacht en die moesten op de braderie staan dus daar zijn we even wezen kijken. Die stonden met allemaal oefeningen en leuke dingetjes verder was er een leuk bandje en allemaal leuke kraampjes. Deze middag hadden we al lekker wat drankjes gedronken maar we wisten dat we om 4 uur al een feest hadden tot 1 uur. Dat feest heette nachtwerk. Wat was dat gezellig zeg. Aan het begin baalde ik best erg dat ik niet lekker bij mijn eigen vriendinnen en vrienden kon zijn met koningsdag maar dit was zeker ook erg leuk en had ik niet willen missen. Wie beleefd er nou een keer Koningsdag op de Caribbean. Ik twijfel er geen seconde meer aan dat koningsdag hier leuk wordt gevierd ik had het eerlijk gezegt niet verwacht..

Zondag 28 april was lekker een relaxte dag, we hebben in de middag Lynn haar ouders naar het vliegveld gebracht want die hadden hun 10 dagen vakantie er al weer op zitten. Dit is eigenlijk het enige wat we hebben gedaan. Ik heb verder de dag nog gefacetimed met mensen die ik toch wel een beetje miss.
Het komt steeds dichterbij om weer naar huis te gaan.. Lynn en ik hebben nog 21 dagen stage en we komen over 33 dagen al weer naar huis..
DE TIJD VLIEGT.
Soms heb ik wel is van die momentjes dat het ook best lekker is om weer naar huis te gaan, lekker je eigen mensen om je heen, je familie, je vriendinnen en niet te vergeten je eigen bed!! maar op de dag zelf zal dat misschien wel anders zijn..
de volgende blog volgt snel
Kusjes uit Curacao,





  • 01 Mei 2019 - 07:15

    Marja:

    Wat een heerlijke week hebben jullie gehad. Heerlijk genoten.
    Ik gun het jullie van harte, maar ik ben best wel een beetje jaloers.
    Ik tel de dagen stiekem ook wel af hoor dat ik je weer lekker een knuffel kan geven.X
    Geniet nog lekker een maand en ik kijk uit naar je volgende blog.
    Liefs MaXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2019

Laatste Blog..

30 April 2019

Onze vakantie

22 April 2019

laatste weekje voor onze vakantie

12 April 2019

3e week alweer..

03 April 2019

De tijd vliegt..
Lisa

Actief sinds 11 Feb. 2019
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 2719

Voorgaande reizen:

11 Februari 2019 - 31 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: